SM 2020

Svenska Jujutsufederationen och arrangörsklubben Luleå Ju-jutsuklubb vill önska dig och din förening varmt välkommen till SM i Ju-jutsu 2020 och SM veckan vinter. SM avgörs i grenarna Jujutsu Fighting och Jujutsu Duo. Tävlingen går av stapeln helgen 28-29 mars i Luleå. Vi väntar fortfarande på besked från SVT och SM-veckan gällande exakt datum och tider.

SM 2020 är en öppen tävling utan föregående kval. Mer info om krav för deltagande återfinns under rubriken Anmälan.

Datum: 29 mars 2020
Plats: Luleå Energi Arena, B-hallen.

MEDALJER

Guld, silver och (ett) brons utdelas i alla klasser med 4 eller fler deltagare. I klasser med 3 deltagare utdelas endast guld och silver och i klasser med 2 deltagare utdelas endast guld.

BÄSTA KLUBB

Pris för bästa klubb utdelas till den klubb som samlar flest poäng.

Poängräkning:
• Guld = 20 poäng
• Silver = 10 poäng
• Brons = 5 poäng
• Startande deltagare = 1 poäng

ANMÄLAN OCH TÄVLINGSINFORMATION

Anmälan kommer göras via Smoothcomp och evenemang läggs upp där inom kort.

Krav för deltagande:
• Ha erfarenhet av tävling i seniorklass i aktuell tävlingsgren tidigare (amatörklass räknas inte). Håll utkik efter tävlingar innan SM via Facebookgruppen, Tävlingskalender för jujutsu eller via förbundets ordinarie kalender.
• Inneha ett giltigt tävlingskort

För personer som inte har svenskt medborgarskap gäller följande krav:
• Vara permanent bosatt (= folkbokförd) i Sverige sedan minst tre år, (personbevis ska visas upp vid invägning) samt
• Vara medlem i en SvJJF-ansluten förening

TÄVLINGSTIDER & INVÄGNING

• Kl 07:00–08:00 på tävlingsdagen.
• Kl 18:00–19:30 dagen innan tävlingen.

Bastu finns tillgänglig.

SOCIALA MEDIER

SM i Jujutsu använder följande hashtags: #JujutsuSM #smveckan #jujutsu

ARRANGÖRSFÖRENING

Vi är mycket stolta att presentera vår värdklubb Luleå Ju-jutsuklubb som i samarbete med Svenska Jujutsufederationen arrangerar SM 2020. Klubben har en imponerande Ju-jutsuverksamhet med cirka 200 medlemmar, majoriteten i åldrarna 5-13 år. Klubben har tidigare arrangerat stiltävlingar för barn i samband med det årliga adventslägret. Det är första gången klubben arrangerar en sådan här tävling och hoppas att det kommer att bli ett uppskattat arrangemang.

VÄRDKOMMUN

Luleå kommun är residensstad i Norrbottens län och har cirka 75 000 invånare. Kyrkbyn i Gammelstad cirka en mil norr om Luleå centrumär med på UNESCOs världsarvslista och är väl värt ett besök om du har tid. Luleå centrum stoltserar även med en av världens finaste isvägar där du kan promenera från hamn till hamn runt centrala Luleå och även ut till ön Gråsjälören och njuta av nybakade våfflor. Om du vill att det ska gå lite snabbare så kan du låna en spark för att susa fram på isen.

RESA

För resa till och från Luleå rekommenderar vi flyg, tåg eller bil beroende på avstånd och egna resepreferenser.

BOENDE

Det finns flera boendealternativ. Här är SM-veckans rekommendationer.

Tänk på att vara ute i god tid p.g.a. högt tryck på boenden under SM-veckan. Avbokningsreglerna är vanligen generösa så boka gärna tidigt.

KONTAKT

• För frågor om SM-tävlingen är du välkommen att kontakta Sportrådets SM-samordnare Cicci Nyström (070-9167600‬, ciccin@hotmail.com).

Välkommen kontakta Sportrådet om du har idéer eller frågor som rör tävlingsverksamheten i Sverige.

Resultat från Tidigare SM

Resultat SM i jujutsu fr.o.m. 2014