– Sara Wiggberg gästföreläste

Huvudförbundsstyrelsens representanter Clara Wetzelmayr, Musse Hasselvall och Patricia Kazimierzcak höll i trådarna och inledde med en inblick i nuläget.

För att vägleda oss genom dagen var Sara Wiggberg från Riksidrottsförbundet (RF) inbjuden. Sara höll i två pass, Idrottens intensifierade jämställdhetsarbete och inkluderingsresan – vad gör vi? Hur kan vi arbeta förebyggande? samt Trygg Idrott och skapa trygga idrottsmiljöer – hur ser idrottens arbete ut och hur ser det ut inom Budo & Kampsportsförbundet?

Upplägget bjöd in till diskussion mellan deltagarna som fick arbeta aktivt med begrepp, diskutera utifrån konkreta exempel och utbyta erfarenheter från den egna idrottsvardagen.

– Mycket erfarenhetsutbyten skedde mellan organisationerna och vi kan med säkerhet säga att arbetet kommer fortsätta. Vi kommer närmast att sammanställa en utvärdering och sedan sätta upp nya aktiviteter kopplat till dessa utvecklingsresor. Vi för ett bra och nära samarbete med RF, säger Patricia Kazimierzcak.

Text & foto: Magnus Ledin