SM 2019

Svenska Jujutsufederationen och arrangörsklubben Lomma Taekwondoklubb vill önska dig och din förening varmt välkommen till SM 2019. SM avgörs i grenarna Jujutsu Fighting och Jujutsu Duo. Tävlingen går av stapeln 30 mars i Lomma i Skåne. SM 2019 är en öppen tävling utan föregående kval. Mer info om krav för deltagande återfinns under rubriken Anmälan. Parallellt med SM arrangeras Lomma Open en tävling i Fighting och Duo för åldersklasserna 11-12 år, 13-15 år, U18 och Master.

Datum: 30 mars 2019
Plats: Bjärehovshallen, Bjärred

Anmälan och tävlingsinformation

Anmälan och tävlingsinformation hittas här

Krav för deltagande:
• Ha erfarenhet av tävling i seniorklass i aktuell tävlingsgren tidigare (amatörklass räknas inte)
• Inneha ett giltigt tävlingskort

För personer som inte har svenskt medborgarskap gäller:
• Vara permanent bosatt (= folkbokförd) i Sverige sedan minst tre år, (personbevis ska visas upp vid invägning) samt
• Vara medlem i en SvJJF-ansluten förening

Sociala medier
SM i Jujutsu använder följande hashtags:
#JujutsuSM   #smveckan   #jujutsu

Arrangörsförening

Vi är mycket stolta att presentera vård värdklubb Lomma Taekwondoklubb som i samarbete med Svenska Jujutsufederationen arrangerar SM 2019. Klubben är en van tävlingsarrangör som har stått värd för många tävlingar genom åren. Bland annat har dom arrangerat Lomma Cup årligen sedan 1986 med tusentals deltagare, detta är Skandinaviens störta taekwondotävling. Lomma Taekwondoklubb bildades 1984, och har haft en ju jutsu-sektion sedan 2012.

Värdkommun

Lomma Kommun har cirka 25 000 invånare, där knappt hälften bor i tätorten Bjärred. Kampsport är en viktig del av kommunens föreningsliv med taekwondo, ju jutsu, thaiboxning och brottning. Vi önskar er varmt välkomna till Lomma.

Kontakt

Har du frågor är du välkommen att kontakta Sportrådets SM-samordnare Cicci Nyström (070-9167600‬, ciccin@hotmail.com).

Välkommen kontakta Sportrådet om du har idéer eller frågor som rör tävlingsverksamheten i Sverige.

Resultat från Tidigare SM

Resultat SM i jujutsu fr.o.m. 2014