Vill du jobba med förbundets ungdomsverksamhet?

Svenska jujutsufederationen söker nu en ny ordförande för ungdomsrådet. Syftet med rådet är att ta fram underlag till styrelsen för beslut och att skapa förutsättningar för bra verksamhet för ungdomar inom idrotten jujutsu. Vår idrott, liksom många andra idrotter har svårt att få ungdomar att stanna kvar inom idrotten och det är ett av målen med rådet, att attrahera till fortsatt träning.

En annan del av rådsarbetet är att arrangera förbundsaktiviteter inom området som exempelvis workshops, läger och annat som anses göra skillnad i ungdomsarbetet. Vi söker dig som vill jobba för stiloberoende verksamhet med stor bredd. Du får gärna vara visionär med en tydlig agenda och förmåga att leda och utveckla arbetet. Ordförande för rådet kommer att ha täta kontakter med huvudstyrelsen och olika jujutsu-stilar i arbetet.

Då mycket av metoder och fakta kommer från RFs ramar så är det ett flexibelt arbete där du som ordförande får forma rådets upplägg och arbete. Skicka in ditt intresse med namn, jujutsubakgrund och varför du vill vara med och driva/utveckla ungdomsrådet senast den 16 oktober till styrelsen@jujutsu.se