Svenska jujutsufederationens årsmöte och kampsportsgala hölls på Münchenbryggeriet. Årets möte var inte lika välbesökt som vissa år är, men det visar förhoppningsvis på att året varit bra. Årsmötet flöt på bra, den längsta diskussionen var om ekonomin. In som ny ordförande i styrelsen och den som skall leda federationen blev Isabelle Sarfati. Hon kommer nog få styrelsen att samarbeta lika bra och framgångsfullt som hon fått landslaget att nå framgång.

Förutom Isabelle så består styrelsen av ledamöter:

Johan Petersson (omval)

Cecilia Nyström (omval)

Mia Widgren (nyval)

Mikael Sehlstedt

Nico Christoforidis

Till suppleanter valdes:

Jesper Kedjevåg (omval)

Anna-Karin Garstam (nyval)

Valberedningen blev

Janet Smedberg (NKC)

Fredric Sandberg (NJS)

och Monica Billger (Shindo)

Revisorer Hans Brännström (Umeå BK) och Jörgen Eriksson (ingen klubb).

Kvällens kampsportsgala gick riktigt bra för vår jujutsu där William Seth-Wentzel tog hem Årets kampsportare. William kan verkligen konsten med att alltid vara ödmjuk och samtidigt vara bäst i världen! Han tog även hem priset för årets mästare. Som sagt en värdig och ödmjuk mästare. Den andre som hedrades var Michael Kuntz som blev årets ledare. Kan inte vara mer sant! Han har under sina år som förbundskapten gjort ett arbete som ingen annan har lyckats med. Han har byggt upp en landslag där vi har ett större team än någonsin. Han har även med sitt kunnande skapat ett nätverk runt omkring i världen både inom jujutsun och utanför. Så jag vill bara säg tack till Micke och hans team för allt slit ni har lagt ner för att skapa ett team av mästare. Micke en sann ledare.

Med detta sagt så ser jag fram mot ett nytt år där Isabelle Sarfati är vid rodret.

//Niclas Sjöberg NJS