Styrelsen utser rådsordförande och godkänner rådsledamöterna efter rekommendation från ordförande.

Sportrådets mål är att bygga upp en organisation med bred förankring, stort nätverk, geografisk och stilmässig spridning och högt förtroende. Ledamöterna har mycket erfarenhet och stor vilja att utveckla och stärka Svensk jujutsu.

Att tävla i jujutsu är en möjlighet alla i SvJJF har, oavsett stil eller grad.

Sportrådet skall verka för att möjligheten att träna för att tävla sprids till fler klubbar. Att detta blir ett komplement till klubbarnas ordinarie verksamhet. Träning för tävling är ingen stil utan styrs bara av tävlingsreglerna som är lika för alla. Det är vår förhoppning att fler klubbar ska upptäcka fördelarna med tävlingsträning och inte se det som ett hot mot den egna stilen utan en möjlighet att stärka den. Vi hjälper er gärna med gästinstruktörer som kan besöka er dojo.

Tävlingsverksamhet är ett jättebra sätt att samarbeta över stilgränserna.
Team West är ett exempel på hur klubbar i Västsverige med många olika stiltillhörigheter samarbetar för att erbjuda möjligheter för dem som vill tävla. Dessutom medför det utveckling för klubbarna genom inspiration, erfarenhetsutbyte, träningslära och ökat intresse från nya att börja träna jujutsu.

Sportrådet arbetar nu som bäst med att sätta ihop nästa säsongs schema inkl. den Svenska jujutsuligan, SM, internationella tävlingar i vårt närområde, landslagets verksamhet, träningsläger med inriktning mot tävling och regionala verksamhet.

Cicci Nyström 2015

Ordförande/Sportchef